Vaata kõikide mootorrataste musta numbri akte siit!
Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse kohaselt on vanasõiduk teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat ja mis on vanasõidukiks tunnustatud. Sellistel vanasõidukitel on õigus kanda musta numbrimärki, mis näitab, et sõiduk vastab vanasõidukina registreeritava sõiduki tehnonõuetele ja originaalsusele kehtestatud nõuetele.
Vanasõidukina tunnustamist teostavad vähemalt viie vanasõidukiklubi määratud ja Maanteeameti tunnustatud kaks asjatundjat, kes väljastavad vanasõidukina tunnustamise akti. Vanasõidukina tunnustamine, tunnustamise akti väljastamine ning selle juurde kuuluvad toimingud teostatakse sõiduki omaniku või vanasõidukina tunnustamise taotleja kulul.
Vanasõidukiks tunnustamine annab käesoleval ajal rahalises vääringus mõõdetava väärtusena õiguse läbida korraline tehniline ülevaatus iga nelja aasta järel. Vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivusaeg on 12 aastat, hilisem vanasõidukiks tunnustamise akt muudab kehtetuks varasemalt väljastatud aktid.
Lisaks asjakohastes õigusaktides kehtestatud nõuetele on Eesti Vanatehnika Klubide Liit koostanud mõisteid ja põhimõtteid selgitava käsiraamatu, et vajalik info oleks teada juba enne sõiduki taastamise juurde asumist. Lae endale käsiraamat alla siit!
Tere UNIC-MOTO pere.
Mul on heameel ,et mind oma klubi tegevustesse olete kaasanud.
omalt poolt proovin aidata ja toetada nii jõu kui ka nõuga unic-moto tegemisi.sept.
Endast niipalju et olen sündinud 8.09.1975a seega veel suhteliselt noor inimene
Vana tehnikaga olen kokku puutunud alates 2008a kui hankisin endale esimese projekti milleks on siiamaani moskvitsh 401 1954a esimese mootoratta sain endale 2016a milleks on iz jupiter 2 1967a väljalase
Tere, Rein!
Klubiga liitumiseks on täpsem info siin: http://unic-moto.ee/klubiga-liitumine/
Tere.
Sooviks klubi liikmeks astuda.