VANASÕIDUKITE REGISTER

Vanasõidukite eriliste numbrimärkide tähistamise traditsioon ulatub Eestis 1980. aastasse. Tavalisest erineva numbri saab selline sõiduk, mis on kõrge originaalsusega ning väga heas seisukorras. Lisaks kvaliteedimärgile on musta numbriga vanasõidukitel ka pikem ülevaatuse periood ning puudub sundkindlustus. Erinevate maksude kehtestamisel on vanasõidukid alati “välja arvatud” staatuses.

Eesti Vanatehnika Klubide Liit on vabatahtlike abiga kogunud ühtsesse registrisse kõik Eestis vanadele sõidukitele antud erilised numbrimärgid ja nende sõidukite tehnilised andmed. Register avalikustati EVKL aastakoosolekul 29.05.2021. Registris on avaldatud NSVL ajal klubi Unic
väljastatud numbrid, 1990. aastatel väljastatud eriseeria numbrimärgid
ning 2000. aastate alguses väljastatud unikaalsed numbrimärgid. Kõige suurem maht on loomulikult vanasõidukitel, mida on alates 2007. aastast tunnustatud juba ligi 800 sõidukit.

Registrist leiab ka statistika ning juhised, kuidas vanasõidukit tunnustada. Kui taastad autot või mootorratast, siis on võimalik registrist piltide ja aktidel olevate märkuste abil ise veel paremini teha. Hindamiste puhul tuleb muidugi arvestada, et sõidukid olidki erinevalt komplekteeritud ning ega ekspert ka viimase poldipeani igat sõidukit tunne. Uhkusega saab siiski öelda, et Eesti must number on tugev kvaliteedimärk ka mujal maailmas.

Vanasõidukite registriga saab tutvuda Eesti Vanatehnika Klubide Liidu kodulehel register.evkl.ee.

Igaüks saab ka olla abiks meie vanatehnikaregistri täiendamisel – eelkõige on abiks nii uuemate kui vanemate piltide saatmine meie vanasõidukitest. Eriti huvitavad on vanad ajaloolised pildid kümnendite tagant.

EVKL – Eesti Vanatehnika Klubide Liit

Padise Moto 2021

XXXIV Vanamootorrataste kokkutulek “Padise Moto 2021” toimus sel korral 9.-11.07.2021 Harjumaal, Padise lähistel asuvas Kallaste talus.

Kokku tuli pea 150 inimest 87-l vanamootorrattal. Lisaks kodumaistele osalejatele liitus ka paar külalist Lätist. Pea 100 km pikkusel ringsõidul külastati Pakri tuletorni, sõitsime läbi Laulasmaalt, Keila-Joalt ja Karjakülast. Tunnise väljanäituse tegime Keilas kultuurikeskuse ees ja lõpetuseks veel paar tundi väldanud väljanäitus Padise laadal, Padisel. Sealsamas sai toimuma ka Rinaldo regulaarsussõit.

Klubi juhatus tänab kõiki osavõtjaid!

Videomeenutus siin: https://youtu.be/ZgDR634wuL0

Võistluste tulemused

Täpsusõit Rinaldo rändkarikale

I koht ja rändkarikas – Tõnu Piibur (ajavahe 0,05 s)

II koht – Indrek Sirk (ajavahe 0,53 s)

III koht – Allan Djunin (ajavahe 0,58 s)

Restaureerimiskonkurss kuni 1945 a.

I koht – Urmas Teearu, Indian Scout (1927)

II koht – Tõnis Jaak Pappel, Triumph Tiger 80 (1937)

III koht – Igor Sumihhin, BMW R11 (1932)

Restaureerimiskonkurss 1946-1969 a.

I koht – Andrus Lüüding, Monet Goyon S6V (1953)

II koht – Jaanus Lüüding, ESO 500 (kross) (1961)

III koht – Heino Korb, IZ-350 (rinka) (1948)

Restaureerimiskonkurss 1970 ja uuem

Parim – Uko Truu, JAWA 634-4-02 (1974)

Parim külgkorv kuni 1945 a.: Aivar Tiik, BMW R51 (1940)

Parim külgkorv 1946 a. ja uuem: Vello Närep, URAL M-62T (1963)

Parim militaarmootorratas: Teino Paukku, BMW R12 (1940)

Vanim juht + ratas: Tõnis Jaak Pappel, Triumph Tiger 80 (1937)

Noorim osaleja (juht): Deele Vint, JAWA 250 559 (1964)

Omal sõidul kaugemailt tulija: Kristjan Lüüding, BMW R100T

Varbuse Moto 2020


Vanamootorrataste XXXIII kokkutulek toimus sel korral ebatraditsioonilisel kujul ühepäevase üritusena. Varbuse Moto 2020 leidis aset laupäeval, 12. septembril 2020 Põlvamaal Varbusel koostöös Eesti Maanteemuuseumi Vanevanemate päeva külkade-eri tähistamisega.

Klubi juhatus tänab südamest kõiki osavõtjaid! Kuigi ajad on seoses eriolukorraga keerulised ja koroonaviirus on ürituste toimumisi tugevalt mõjutanud igas valdkonnas, tuli kokku korralik hulk vanamootorrattureid – üle 90 inimese ühtkokku 62. vanamootorrattal. Seega võib julgelt öelda, et Unic-Moto kokkutulekud on jätkuvalt hinnatud vanamootorratta entusiastide seas, olenemata olukorrast! Väliskülalisi paraku seekord ei osalenud.

Pärast 60 kilomeetrist paraadi, Karilatsi Vabaõhumuuseumi külastust ja Maanteemuuseumis toimunud näitust ja  võistlusi toimus ka väike klubiliikmete koosviibimine ja ühisgrill Truu puhketalus.

Võistluste tulemused
Täpsussõit Rinaldo karikale
I koht ja rändkarikas – Aigar Jušin (ajavahe 0,9 s)
II koht – Eigo Jõemaa (ajavahe 1,48 s)
III koht – Toivo Suve (ajavahe 1,65 s)

Maanteemuuseumi eriauhind „Rahva Lemmik” soolomootorratas – Urmas Teearu, Indian Scout (1927)
Maanteemuuseumi eriauhind „Rahva Lemmik” külgkorv – Aivar Tiik, BMW R51 (1940)
Vanim osaleja + ratas: Matti Vahuri, Royal Enfield REL 570cc (1939)
Noorim osalenud mootorrattur: Sandra Sirk, JAWA 555 (1958)
Omal sõidul kaugeimalt tulija: Rain ja Eli Laaser (242 km)

Tänukirjad Unic-Motolt
Eesti Maanteemuuseumi projektijuhile Kerle Kadakule koostöö eest
Arno Jõemaale vanima mootorratta DKW ZL (1922) kohaletoomise eest

 

vanamootorratturite pesa. aastast 1976.