Mototsiklettide võiduajamine!

Uuendatud: võiduajamise tulemuste uurimiseks vajuta siia!

100 aastat esimesest mootorrataste võidusõidust Tallinnas
(01. juunil 1913. aastal)

Mototsiklettide võiduajamine. 5 Spordi seltsi liiget võistlesid oma vahel mototsiklettidel, missugune võistlus Tallinnas esimest korda ette võeti. Ära sõita oli 50 versta. Sõit algas kell 2 p. “Russalka” juurest Narva maanteed mööda. 1. Erick – 1 tund 12 min. 30 sek., 2. Sinisoff – 1 tund 21 min. 30 sek., 3. Piik – 1 tund 37 min. 28 sek. Välja anti 3 auhinda, esimene kuldsetoon. ( “Päevaleht” 1913, nr.113 ) I koht –  keskmine kiirus 44 km/h; II koht – 39,3 km/h; III koht – 34,7 km /h.

MOTOTSIKLETTIDE VÕIDUAJAMINE

AEG JA KOHT
Võidusõit toimub 01. juunil 2013. aastal. Kogunemine Oru tänavale Tallinnas kell 13.00. Esimese võistleja start Oru tänavalt 14.00. Stardiintervall on 30 sekundit. Võistlus toimub põhiliselt mööda Vana-Narva maanteed. Finish on Vana-Narva maanteel 53,34 kilomeetri kaugusel stardist.

VÕISTLUSE JUHTIMINE
Võistluste üldjuht on EVMK UNIC-MOTO, võistlused valmistab ette ja viib läbi EVMK UNIC-MOTO Tallinna ja Harju piirkonnad. Võistluse ladusa korralduse aktivistid ja kohtunike kogu määrab EVMK UNIC-MOTO juhatus.
ERANDJUHUD lahendab kohtunikekogu kohapeal, kui EV seadusandlus ei näe ette teisiti.

OSAVÕTJAD
Võistlusest võivad osavõtta eelkõige EVMK UNIC-MOTO liikmed, kelle mototsiklett on vähemalt 35 aastat vana või vanem. Võistleval motosikletil peab olema riiklik registreerimisnumber, kehtiv tehniline ülevaatus ja kindlustus. Võistluste üldjuht võib lubada erandkorras võistelda väljaspool arvestust külalisvõistlejatel stardi järjekorra lõpus. Võistleja asub kogu trassi ulatuses sõiduvahendil üksi.
Iga võistleja saab oma tehnikale kinnitatava mototsiklettide võidusõidust osavõtja märgi.

 VÕISTLUSTINGIMUSED
Kogu võistlus toimub iga võistleja omal vastutusel. Võistlusklasse tsikli vanuse, kubatuuri või rataste arvu järgi (külgkorvid) ei ole.
Võistlustrassi pikkus on 53,34 km (50 versta). Trass tuleb läbida selliselt, et keskmiseks kiiruseks tuleb täpselt 44 km/h. Kusagil trassi keskel võetakse võistleja vaheaeg (ilma võistlejat peatamata). Kuna sõit toimub avalikel teedel, siis tuleb võistlustrassil täita kõiki LE nõudeid. Pöördekohad trassil on mehitatud või  varustatud UNIC-MOTO suunavate viitadega. Võistleja saab kaasa trassi kaardi. Head tava jälgides on soliidne, kui võistleja ei kasuta trassil kella, GPS seadmeid ega kõrvalist abi (need on rangelt keelatud) läbitava tee ning kulunud aja hindamisel. Motosiklettide võidusõit toimub aususel, sisemisel aja ja kiiruse tunnetamisel ning täpsusel. Mine ajas 100 aastat tagasi ja naudi seda kiirust, millega võideti 01.06.1913  mototsiklettide võidusõidul Tallinnas esimest korda esikoht!

TULEMUSTE ARVESTAMINE
Individuaalsed kohad tuuakse välja trassi läbimise ja vahepunkti eksimuste väikseima karistuspunktide summa järgi.
Arvestus: 1 sek = 1 punkt. Võrdsete punktide korral on eelis vanemal masinal, ühevanuste masinate puhul varemstartinul.

AUTASUSTAMINE
Kolme parimat võistlejat autasustatakse medali ja diplomiga. Mototsiklettide sõidu kõige vanemal rattal osavõtjat autasustatakse erimedaliga.

REGISTREERIMISE KORD JA AEG
Registreerimine toimub alates 6. maist kuni 28. maini 2013a. meili teel unicmoto@unic-moto.ee, Unic-Moto foorumis või telefonil +37256684440 Hr. M. Karu. Osavõtumaks võistlejale on €20, Unic-Moto klubi liikmele €10. Osavõtutasu palun kanda kontole 335631290006 Danske Bank, Avo Kompus, selgituseks osaleja nimi.

MAJANDAMINE
Võistlejad on isemajandamisel. Korraldaja pakub koos Näkisepa taluga meeleoluka õhtusöögi ja pühapäeva hommikul kohvi.

6 thoughts on “Mototsiklettide võiduajamine!”

  1. Võistlusmasinad vajavad kindlasti ka putitamist, kuidas on “mehaanikute” osalustasuga?

  2. Vastavalt juhendile, kui ülejäänud tingimused klapivad, siis väljaspool arvestust ja stardirivi lõpus. Osavõtu märk oma tehnikale antakse.
    Rein Kork

  3. Tere!
    Osa saavad võtta kõik registreerunud, kellel on ette näidata vähemalt 35 a vanune mootorratas. Sõiduk peab omama kehtivat tehnilise ülevaatuse märget, olema kindlustatud – ühesõnaga konditsioonis, mis võimaldab legaalselt liigelda üldkasutatavatel teedel.
    Lugupidamisega
    Avo Kompus
    juhatuse liige

  4. Aga kui ma ei ole EVMK UNIC-MOTO liige, kas siis ikka rajale/starti lubatakse ?

  5. Mõte tore !
    Annaks Taevataat ilusat ilma – veel toredam.

    Jõudu tegijatele

    Lembit Arunurm

Kommenteerimine on suletud.